great cover letter examples customer service curriculum vitae presentacion personal corruption begins at home essay freshman year narrative essay fainting creative writing research paper on and then there were none essay about where the confusion originated reasons homework is important

Och, jeśli Cię złapię

0

Piosenkę “Ai Se Eu Te Pego” Michela Teló śpiewa i tańczy niemal cały świat. Poza “wpadającą w ucho” melodią mnie “wpadła w oko” brazylijska publiczność. Dodajmy wyłącznie żeńska. Może to kontrowersyjne, ale Polki są chyba przereklamowane.

Nie odkryję Ameryki pisząc, że najszybciej chłonne na nowości i reklamy są dzieci. Rodzice próbując im nieba przychylić skłaniają się do wielu różnych zakupów. Widząc szał (dosłownie!) radości u naszej córki Karoliny w czasie emisji teledysku i jej gorący taniec, nie zastanawialiśmy się długo nad kupnem płyty DVD z koncertu. I nie jesteśmy rozczarowani. Zdarza się bowiem, że artysta nagra w życiu jeden przebój i słuch o nim ginie. Co będzie z Michaelem – nie wiadomo. Jednakże na płycie jest wiele “zgrabnych” utworów na miarę słynnego “Ai Se Eu Te Pego”. Można z przyjemnością słuchać wieczorem, a nawet zatańczyć.

Dyskretnie pozostawiłam na koniec kontrowersyjną kwestię, którą poruszyłam na początku. W pamięci brzmi mi jeszcze stary polski przebój “Bo najwięcej witaminy mają polskie dziewczyny“. W przeświadczeniu, że Polki są najpiękniejsze na świecie byłam do momentu obejrzenia koncertu Michaela Teló. Otóż kobiety brazylijskie są w mojej ocenie przepiękne. Na płycie są fragmenty czterech koncertów klubowych. Argument, że do teledysku wybrano kilka piękności i jeździły one na wszystkie koncerty, jest bezpodstawny.

Wszystkie mają długie, piękne włosy. Esencja kobiecości. Na koncercie nie widać ani jednej fanki w krótkich włosach. Mało tego. Są kobieco ubrane w letnie sukienki, zadbane, eleganckie. Wszystkie szczupłe, wyluzowane, roztańczone i co najważniejsze UŚMIECHNIĘTE. Nie wiem też, jakim cudem wszystkie mają takie piękne uzębienie. Być może wynika to z obowiązkowego pakietu medycznego, którym objęte są wszystkie kobiety w Brazylii. Jednym słowem najlepsza reklama ekskluzywnego salonu stomatologicznego.

Bardzo podoba mi się ich niewymuszony taniec, luz, jaki im towarzyszy, a w efekcie dobra zabawa. Chyba nam tego brakuje. Spontaniczności, swobody, uśmiechu, optymizmu. W kwestii ubioru – umiaru, w kwestii zadbania – wysiłku. Honor Polek został podważony, więc nie pozostaje nic innego, jak wziąć się do roboty!

Elżbieta Sandecka-Pultowicz

Share.

About Author

Piszę od dawna i robię to z coraz większą przyjemnością. Ukończyłam ekonomię, ale życie pokierowało moją drogę zawodową w stronę dziennikarstwa, zarówno prasowego, jak i radiowego. Stanowi ono cały mój dorobek. Przez długi czas czułam się w tym zawodzie amatorką. Dzisiaj wiem, że to moje powołanie. Spełniam się pisząc na swoim blogu.

Leave a Reply