Styczeń – miesiąc wyzwań

0

Siłownie pękają w szwach, plany dietetyczne schodzą jak ciepłe bułeczki, oblężenie przeżywa catering dietetyczny. Trwa przesilenie związane z typowym na początku roku okresem postanowień noworocznych. Stawiamy sobie co roku wiele wyzwań. Najczęściej dotyczą one naszego wyglądu. Chcemy być ładniejsi, szczuplejsi, zdrowsi. Z czym wiążą się te zmiany oraz jak łagodnie wprowadzić je w życie? – przeczytaj i się zainspiruj.

Jakie najczęściej podejmujemy wyzwania?

  • Chcemy schudnąć
  • Chcemy rzucić palenie papierosów
  • Chcemy nauczyć się nowego języka
  • Chcemy wykluczyć lub przynajmniej ograniczyć spożywanie alkoholu
  • Chcemy zmienić pracę
  • Chcemy zrealizować podróż życia

Realizacja każdego z tych postanowień wiąże się ze zmianą stylu naszego życia, innym rozkładem dnia, inną organizacją czasu wolnego, innymi zakupami, innymi wydatkami oraz przeorganizowaniem życia rodzinnego. Skuteczność podejmowanych wysiłków będzie efektywna wyłącznie w długim okresie.

Nasze wyzwania mogą mieć również mniej rewolucyjny charakter, ale równie dobry wpływ na nasze samopoczucie. Na przykład:

  • Przeczytam co najmniej jedną książkę w tygodniu/miesiącu
  • W każdy weekend zaplanuję długi spacer
  • Spotkam się z przyjaciółmi przynajmniej raz w miesiącu
  • Obejrzę wystawę/odwiedzę muzeum przynajmniej raz w kwartale
  • Do godziny ograniczę czas spędzany w internecie
  • Codziennie będę jeść śniadanie
  • Codziennie zjem przynajmniej 3 porcje warzyw i owoców
  • W każdy weekend zrobię sobie małe SPA (peeling ciała, maseczka)
  • Codziennie znajdę przynajmniej godzinę na swobodną rozmowę z dzieckiem (nie będę w tym czasie zajmować się żadnymi innymi czynnościami)
  • Codziennie zrobię coś małego wyłącznie dla siebie (choćby to była poranna kawa z kardamonem)

Jeżeli szukasz inspiracji przeczytaj jak zmierzyć się z wyzwaniami, jak je oswoić, jak wdrażać w życie, a także jak mieć do tego zdrowe podejście.

  • Przeredagować siebie
    • Rzucę wszystko w cholerę. Mam dość! – jak często tak mówisz? Chęć diametralnych zmian w życiu zawodowym lub osobistym wielokrotnie dopada nas w chwilach zwątpienia w siebie, w nasze wybory, w ludzi. Nagłe zmiany są nieraz konieczne, ale zazwyczaj wystarczy stopniowa poprawa jakości naszego życia, czyli tzw. metoda małych kroków.
  • Siłownia – przyjazna sala tortur
    • Miejsce to zawsze kojarzyło mi się ze współczesną salą tortur, pełną dziwnych urządzeń do katowania swojego ciała. Wiele okoliczności złożyło się na to, że odwiedziłam to straszne miejsce w celu poprawy swojej sylwetki i kondycji. Było mi bardzo trudno pokonać lęki i obawy, ale jestem już po pierwszym szoku. Jeżeli chcecie się dowiedzieć jak starsza pani odnalazła się wśród ludzi-fit zapraszam na chwilę rozrywki.
  • Bycie fit – moda czy konieczność?
    • Długo byłam odporna i oporna na powszechną wokół nagonkę na zwiększenie swojej aktywności. Z politowaniem patrzyłam na wszelkie przejawy zachłyśnięcia się sportową modą – masowo wylegających wieczorem biegaczy, ludzi w komunikacji z pękatymi sportowymi torbami, rzeką zapalonych rowerzystów. Aż mnie też dopadło! Jako to się mogło stać?
  • Jak być fit po 40-tce?
    • Nie jest łatwo zmierzyć się ze swoimi „strachami”. Każdy nosi w sobie kompleksy większe lub mniejsze. Nieraz udaje się je całkowicie wyeliminować, innym razem nieco osłabić. Przychodzi jednak taki okres w życiu dojrzałej kobiety, że to za mało…
  • Dieta – zacznij od liczenia kalorii
    • Każdy z nas ma pewne wyczucie jak się odżywia. Średnio statystycznie jest w stanie ocenić czy źle, czy dobrze. Z reguły orientuje się z czego powinien zrezygnować lub co ograniczyć. Kiedy jednak to, co jemy, rozłożymy na czynniki pierwsze, możemy mówić o pełnej świadomości. Jak się często okazuje, powstają ogromne rozbieżności między naszymi przekonaniami a faktami.
  • Zdrowe śniadanie do pracy – 5 propozycji
    • Czy w ogóle jadacie śniadania? To najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Dodaje energii na cały dzień i dobrze, aby dostarczał wartościowych składników oraz witamin. Powinien być także zróżnicowany i zdrowy. Jeśli brakuje Wam pomysłu i inwencji zapraszam na moje poranne posiłki.
  • Moje plany na 2020 rok
    • Chciałabym żyć długo i szczęśliwie – odpowiem w pierwszej reakcji. Jak tego dokonać? Mówi o tym niemal każdy poradnik, kolorowe gazety i portale społecznościowe. Zdrowy styl życia oparty na diecie, sporcie i ogólnej trosce o siebie stał się naszym wyznacznikiem i drogą do ładnej sylwetki. Niezwykle modna stała się aktywność fizyczna we wszystkich przejawach. Już w roku ubiegłym postanowiłam zmierzyć się ze swoimi słabościami w tym względzie, a teraz trudny etap wytrwania w postanowieniach.

foto z zasobów pixabay
zdjęcia baneru “Styczeń – miesiąc wyzwań” – Kinga Czerwińska

Share.

About Author

Piszę od dawna i robię to z coraz większą przyjemnością. Ukończyłam ekonomię, ale życie pokierowało moją drogę zawodową w stronę dziennikarstwa, zarówno prasowego, jak i radiowego. Stanowi ono cały mój dorobek. Przez długi czas czułam się w tym zawodzie amatorką. Dzisiaj wiem, że to moje powołanie. Spełniam się pisząc na swoim blogu.

Leave a Reply